Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
– państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Mirosław Pawelec - Dyrektor Zarządu - Szczecinianin, absolwent Wydziału Elektrycznego Politechniki Szczecińskiej i studiów MBA. Miłośnik muzyki , zwłaszcza chóralnej i operowej, a także podróży i narciarstwa. Pomaga propagować radość płynącą z muzyki poprzez wspieranie działalności Fundacji.
Urszula Stawicka - Prezes Fundacji- Prezes Fundacji Akademia Muzyki Dawnej, urodzona we Lwowie klawesynistka i organistka. Łączy pracę pedagogiczną z aktywną działalność koncertową jako solistka oraz kierownik artystyczny zespołu Consortium Sedinum.
Paweł Osuchowski - dyr. artystyczny - Z urodzenia poznaniak z wychowania krakowianin z wyboru szczecinianin - muzyk na służbie słowa i dźwięku, dyrygent, chórmistrz, animator kultury, autor programów edukacyjnych, audycji radiowych. Dyrektor artystyczny FAMD, założyciel Orkiestry Famd.pl, współtwórca wielu cyklicznych wydarzeń muzycznych. Pasjonat astronomii, pracy w ogrodzie oraz piłki nożnej. Wierny kibic piłkarskiej drużyny trzynastokrotnego mistrza Polski – Wisły Kraków.
Michał Dłużak - koordynator - Socjolog, informatyk, rekonstruktor historyczny, społeczny aktywista i miłośnik kultury rodzimej. Wyrósł i wychował się na Pomorzu Zachodnim. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim, jednak upodobał sobie technologie informatyczne i na nich skoncentrował swą dalszą edukację. Do Fundacji przyciągnęła go miłość do muzyki - choć jej tworzyć nie potrafi, postanowił wspierać tych, którzy czynią to z powodzeniem.
Z urodzenia poznaniak z wychowania krakowianin z wyboru szczecinianin - muzyk na służbie słowa i dźwięku, dyrygent, chórmistrz, animator kultury, autor programów edukacyjnych, audycji radiowych. Dyrektor artystyczny FAMD, założyciel Orkiestry Famd.pl, współtwórca wielu cyklicznych wydarzeń muzycznych. Pasjonat astronomii, pracy w ogrodzie oraz piłki nożnej. Wierny kibic piłkarskiej drużyny trzynastokrotnego mistrza Polski – Wisły Kraków.
Socjolog, informatyk, rekonstruktor historyczny, społeczny aktywista i miłośnik kultury rodzimej. Wyrósł i wychował się na Pomorzu Zachodnim. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim, jednak upodobał sobie technologie informatyczne i na nich skoncentrował swą dalszą edukację. Do Fundacji przyciągnęła go miłość do muzyki - choć jej tworzyć nie potrafi, postanowił wspierać tych, którzy czynią to z powodzeniem.
Odwołując się do muzyki dawnej potwierdzamy brak akceptacji na nędzę duchową naszych czasów. Słuchając Bacha, podświadomie wyrażamy tęsknotę do czasów, w których muzyka była filarem kultury.
Współczesny człowiek zagubiony we dzisiejszym świecie, ciągłej pogoni za nowoczesnością odczuwa potrzebę silnego oparcia w trwałych wzorcach kultury. Muzyka jest jednym z najtrwalszych elementów naszej cywilizacji.
Fundacja Akademia Muzyki Dawnej w swoim programie nawiązuje do dziedzictwa europejskiej muzyki wieków minionych. Kontynuuje i rozwija dotychczasową działalność nurtu polskiego środowiska wykonawstwa muzyki dawnej. Bezpośrednim prekursorem Akademii jest działalność Uniwersyteckiej Orkiestry Barokowej Consortium Iagellonicum działającej przy Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie w latach 1993-2000.
Fundacja została powołana do życia przez organistkę i klawesynistkę Urszulę Stawicką w 2008. Celem fundacji jest upowszechnianie wiedzy o muzyce dawnej ze szczególnym uwzględnieniem ziem Pomorza Zachodniego. Głównym zadaniem fundacji jest wspieranie działań kulturalnych, edukacyjnych i naukowych.
Jednym z głównych działań programowych Fundacji jest działalność edukacyjna, która odbywa się przy współpracy ze szczecińskimi szkołami muzycznymi I i II stopnia. Stale organizowane i prowadzone są warsztaty oraz kursy muzyczne pod opieką wybitnych pedagogów z całej Polski (między innymi profesor Elżbiety Stefańskiej, Antona Biruli, Leszka Rembowskiego, Tomasza Lisieckiego, Rafaela Przybyły).
Fundacja współorganizuje przy tej okazji także koncerty prezentujące dawne instrumenty muzyczne. Dzięki staraniom Fundacji i popularyzacji nurtu wykonawstwa muzyki dawnej szkoły muzyczne w Szczecinie wzbogaciły się już o pierwsze instrumenty (kopie klawesynów włoskich Firmy Bizzi Clavicembali Italia) zakupione z myślą o wzbogaceniu oferty edukacyjnej.
Cele statutowe fundacji:
Upowszechnianie wiedzy o muzyce dawnej ze szczególnym uwzględnieniem ziem Pomorza Zachodniego.
Wspieranie działań kulturalnych, edukacyjnych na rzecz upowszechniania kultury muzycznej.
Działalność naukowa, oświatowa, kulturalna.
Wspomaganie działań na rzecz rozwoju oświaty i kultury.
Realizacja celów Fundacji następuje w szczególności przez:
Promocję i popularyzację muzyki dawnej.
Badania historyczne, muzykologiczne, paleograficzne.
Organizację festiwali, imprez, konferencji, wystaw, koncertów oraz akcji reklamowych.
Działalność fonograficzna i wydawnicza.
Działalność edukacyjna, organizacja warsztatów, kursów oraz konkursów muzycznych.