Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury
– państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca

05 znak uproszczony kolor biale tloNIMIT 1536 x768 912x485

Aldona Bartnik

Aldona Bartnik w 2016 roku ukończyła studia magisterskie na wydziale muzyki dawnej w Royal Conservatoire in The Hague, gdzie doskonaliła swój warsztat artystyczny pod kierunkiem Rity Dams, Petera Kooij, Michaela Chance, Jill Feldman oraz Pascala Bertin. Artystka ukończyła również studia licencjackie na dwóch kierunkach – skrzypce oraz śpiew klasyczny we Wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego.

Rok 2016 Aldona zakończyła trasą koncertową w Stanach Zjednoczonych i Holandii, występując w Lincoln Center New York oraz Boston Early Music Festival, podczas której pod batutą Tona Koopmana wykonała partię solową w Wielkiej Mszy h-moll J.S. Bacha. Jeden z koncertów został zarejestrowany na płycie DVD i wyemitowany dwukrotnie przez holenderską telewizję publiczną – NPO cultura. W jej dorobku artystycznym znajduje się sześć solowych albumów dedykowanych polskiej muzyce dawnej. W latach 2013, 2015 i 2017 trzy z nich, nagrane z Wrocław Baroque Ensemble pod kierunkiem Andrzeja Kosendiaka, otrzymały nominacje do prestiżowej nagrody Fryderyka. Nagranie z 2013 roku zdobyło również Nagrodę Muzyczną Miasta Wrocławia. Artystka miała okazję współpracować z Ars Cantus – wrocławskim zespołem muzyk dawnej, z którym nagrała płytę z dziełami dolnośląskich kompozytorów renesansowych, nominowaną w 2016 roku do Fryderyka.

Aldona występowała na najbardziej prestiżowych scenach i festiwalach na świecie m.in. Lincoln Center New York, Wigmore Hall in London (Vox Luminis), Royal Albert Hall London (Gabrieli Consort), Concertgebouw Amsterdam, Tivolivredenburg Utrecht, Boston Early Music Festival, Utrecht Early Music Festival, MAFestival in Bruges, International Festival Wratislavia Cantans, International Young Artist’s Presentation oraz Festival de Saintes. Koncertowała m.in. z Giovaniim Antonini, Konradem Junghanel, Philippe Herreweghe, Andrew Parrott, Fabio Bonizzoni, Jos van Veldhoven, Benjaminem Bayl, Paulem McCreesh, Peterem van Heyghen.
Mieszkając poza granicami kraju, Aldona aktywnie promuje Polską muzykę, zarówno jako śpiewaczka oraz organizatorka koncertów. Jej działalność przyniosła artystce nominację do nagrody Polonus 2016, przyznawanej przez polonie holenderską.

Wspólnie z holenderskimi pianistami Maurice Lammerts van Bueren oraz Clarą Biermasz regularnie koncertuje z projektem Melancholia, który dedykowany jest twórczości pieśniarskiej K. Szymanowskiego, F. Chopina, W. Lutosławskiego oraz I.J. Paderewskiego. W październiku 2017 roku zostanie zrealizowane nagranie płyty, którą wyda holenderska wytwórnia Zefir Records.

Najbliższe plany artystki to nagrania trzech solowych albumów: pierwszy z nich to wspomniana wcześniej Melancholia, pozostałe dwa, przy współpracy Narodowego Forum Muzyki będą poświęcone polskiej muzyce barokowej oraz oratorio La Decollazione di S. Giovanni Battista A.M. Bononciniego, w którym Aldona realizuje partie Salome. Sopranistka została również zakwalifikowana do półfinałów dwóch konkursów wokalnych - Concours Corneille we Francji oraz Canticum Gaudium w Polsce, do których przystąpi jesienią 2017 roku. W jej planach znajdują się również występy solowe oraz zespołowe z De Nederlandsche Bachvereniging, Collegium Vocale Gent, Vox Luminis,Wrocław Baroque Ensemble, Dutch Baroque, Wrocław Baroque Orchestra, Fundacją Akademia Muzyki Dawnej oraz włoskim zespołem La Risonanza.

W sezonie artystycznym 2017/2018 sopranistka została stypendystką programu Artysta Rezydent, który przyznawany jest przez Polski Instytut Muzyki i Tańca. W ramach stypendium, przy współpracy z Fundacją Akademia Muzyki Dawnej, artystka zaśpiewa cztery recital solowe poświęcone muzyce barokowej.

logo IMIT1

2008-2024 Fundacja Akademia Muzyki Dawnej
ontwerp en implementering: α CMa Σείριος